نحوه نصب کولر گازی

نحوه نصب کولر گازی

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 240 | نویسنده : |

نصب کولرگازی اقدامی است که امروزه به دلیل کارایی فوق العاده این کولرها بسیار انجام می شود. کولر گازی وسیله ای است که هوای گرم را از محیط دریافت کرده و آن را به هوای سرد و مطبوع تبدیل می کند. برای انجام این فرآیند از قطعات و ابزارهای مختلفی استفاده می شود. این کولرها برای انجام وظیفه خود گرمای دریافتی اپراتور، گاز مبرد و کندانسور خارجی را به هوای مناسب و مطبوع تبدیل می کنند. در ادامه این متن به بررسی مرحله به مرحله نصب کولر گازی می پردازیم، با ما همراه باشید.

چگونه یک دستگاه تهویه مطبوع داخلی نصب کنیم؟

به طور کلی کولرهای گازی به صورت یک تکه و دو تکه تولید می شوند. کولر گازی های یک تکه به عنوان پنجره ای یا پرتابل شناخته می شوند و کولرگازی های دو تکه همان اسپلیت هستند. کولرهای گازی دو تکه از دو قسمت یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که برای نصب هر یک از این یونیت ها باید جداگانه نصب شوند.

1. محل نصب یونیت داخلی را مشخص کنید.

برای نصب یونیت داخلی محل مناسبی از دیوار داخلی خود انتخاب کنید. این مکان باید دور از نور مستقیم خورشید باشد.

همچنین در مکان هایی که احتمال نشت گاز و یا گرد و غبار روغن یا گوگرد وجود دارد از نصب یونیت های داخلی خودداری شود. دیواری که این دستگاه روی آن نصب می شود نیز باید به اندازه کافی محکم باشد.

برای نصب پنل داخلی کولر گازی باید حداقل 15 سانتی متر دور سقف و از دو طرف خالی باشد. همچنین ارتفاع نصب یونیت داخلی از سطح زمین باید حداقل 215 سانتی متر باشد.

یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت باید حداقل 1 متر از آنتن تلویزیون، سیستم های امنیتی یا رادیو فاصله داشته باشد. وجود این سیستم ها باعث ایجاد نویز و اختلال در عملکرد این پنل می شود.

نکته: یک مکان مرکزی (مانند اتاق نشیمن) را برای نصب یونیت داخلی انتخاب کنید که جریان هوای خنک خوبی در خانه دارد.

۲. پایه یونیت داخلی را روی دیوار نصب کنید.

نحوه نصب کولر گازی را با نصب پایه یونیت داخلی آن ادامه می دهیم. برای نصب پایه آن را روی دیوار قرار دهید و با تراز یا متر از دو طرف آن را تراز کنید. محل پیچ ها را با ماژیک علامت بزنید و سپس آنها را سوراخ کنید. در نهایت پایه را با پیچ و رولپلاک به دیوار محکم کنید.

3. دیوار را سوراخ کنید.

این سوراخ باید در مرکز پایه و با ظرافت خاصی ایجاد شود تا آسیبی به ساختمان وارد نشود. بهترین اندازه سوراخ 7.6 سانتی متر قطر است و این سوراخ باید تا حد امکان به سمت بیرون متمایل باشد.

توجه: قبل از حفاری، بررسی کنید که در قسمتی که قصد حفاری را دارید، لوله یا سیم وجود نداشته باشد.

4. اتصالات الکتریکی را بررسی کنید.

یکی دیگر از مراحل نصب کولرگازی بررسی اتصالات کولر گازی است. درپوش پنل جلویی را بردارید و تمام اتصالات را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات صحیح و مطابق با دفترچه راهنما هستند.

5. لوله ها و کابل ها را از سوراخ دیوار عبور دهید، سپس آنها را به دستگاه متصل کنید.
در نصب کولر گازی کمک کنید
لوله از واحد داخلی و سوراخ ایجاد شده به سمت بیرون. لوله های مسی، سیم برق و لوله تخلیه را با چسب برق ببندید و از سوراخ عبور دهید.

برای اطمینان از جریان آزاد آب، لوله تخلیه را در پایین قرار دهید. لوله ها و کابل ها را از سوراخ دیوار عبور دهید، سپس طبق دستورالعمل های دفترچه راهنما، آنها را به داخل یونیت داخلی محکم کنید.

تمام تلاش خود را بکنید تا میزان لوله ها و کابل ها را به حداقل برسانید تا از عملکرد خوب واحد اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که لوله زهکشی اجازه می دهد تا آب به محل مناسبی تخلیه شود.

6. واحد جلوی صفحه نصب را روی صفحه ثابت کنید.

کمک به نصب کولر گازی

در نهایت یونیت داخلی را روی پایه پنل نصب کرده و اتصالات الکتریکی آن را مجددا بررسی کنید.




می پسندم نمی پسندم

جمعه 6 خرداد 1401 -13:6 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: